Kundservice

Hur kan vi hjälpa dig?

Välkommen till Pierre Roberts kundservice. Här hittar du info om villkor, kontaktuppgifter och mycket annan nyttig information.

Kontakt

Har du några frågor till oss på Pierre Robert? Tveka inte att kontakta oss. Du hittar även svar på de vanligaste frågorna under avdelningen FAQ.

 

E-post: kontakt@pierrerobert.se

Mailfrågor besvaras oftast inom någon timme men absolut senast inom 24 timmar på vardagar.

 

Telefon: 0771-17 75 75

Kundservice via telefon är öppen vardagar kl 08.00 - 18.00.

 

Är du butik och vill komma i kontakt med Pierre Robert?

Kontakta oss på: Telefon: 010-142 63 00

E-post: kundservice@pierrerobert.se

Leverans

Vi erbjuder två leveransalternativ:

  • Posten varubrev
    • Leveranstid 1-3 dagar.
    • Fraktavgift är 49 kr. För ordrar över 400 kr gäller fri frakt.
    • Paket som är tillräckligt små för att passa in i din brevlåda kommer att levereras direkt till leveransadressen du anger. Större paket måste hämtas hos postombud nära leveransadressen. Du kommer då aviseras per SMS eller epost från PostNord om att paketet kan hämtas ut. Glöm inte att ta med giltig ID-handling och din avi till utlämningsstället.
  • DHL Express
    • Leveranstid er én dag.
    • Fraktavgift är 99 kr.
    • Paketet kommer att levereras direkt till leveransadressen du anger.

Pierre Robert är ansvarig for transportrisken, d.v.s. risken för att produkten blir skadad eller tappas bort under transporten från vårt lager till dig. Ansvaret för transportrisken för returnerade produkter ligger på kunden.

 

Leveransbekräftelse

När din beställning har packats och skickats från vårt lager, sänder vi en leveransbekräftelse till din e-postadress. 

 

Outlösta paket

Paket måste hämtas på utlämningsstället inom 14 dagar. Outlösta paket returneras till oss och  200 kr debiteras för att täcka fraktkostnader och administrativa avgifter.

 

Skada på paket

Om emballaget och paketet skadas vid leverans måste du omedelbart anmäla till Post Nord (för leveransalternativ Posten varubrev) eller DHL (gäller leveransalternativet Expressleverans). Detta gäller oavsett om du, baserat på emballagen, kan avgöra om själva varan är skadad eller inte. Som kund hos Posten har du ingen skyldighet att acceptera skadade varor. Skador måste rapporteras inom sju arbetsdagar efter leverans. Spara alltid originalförpackningen och ta bilder av skadorna.

 

Saknade paket

Om du har fått en leveransbekräftelse, men ditt paket från pierrerobert.se inte har kommit, måste detta meddelas omedelbart till våra transportörer PostNord (Gäller leveransalternativ Posten varubrev) eller DHL (Gäller leveransalternativet Expressleverans)

 

Betalning

Betalning i vår webbutik görs via Klarna Checkout. Alla frågor du har om betalning adresseras därför till Klarna.

Om du har använt Klarna tidigare behöver du bara ange din e-postadress och postnummer för att slutföra köpet. Du presenteras då för de tillgängliga betalningsalternativen och väljer själv det alternativ du föredrar. Om du inte har använt Klarna tidigare kommer du bli ombedd att lägga in ditt personnummer. Klarna genomför då en kreditkontroll och utifrån detta kommer möjliga betalningsalternativ visas. Om du inte vill ange ditt personnummer, kan du klicka på länken «Jag vill inte ange mitt personnummer». Du kommer då att bli presenterad för kortbetalning (debet/kreditkort) som endaste betalningsalternativ.

Klarna erbjuder följande betalningssätt:

  • Debit/kreditkort (Visa och MasterCard)
  • Klarna Faktura. När du väljer Klarna Faktura kommer du mottaga en faktura per e-post när din beställning skickas från oss. Fakturan måste betalas inom 14 dagar.
  • Klarna Direkt: Handla direkt med ett Mobilt BankID.
  • Klarna Konto: Med Konto kan du samla dina köp på en faktura och delbetala i ditt eget tempo. Du kan när som helst betala hela beloppet.
  • Klarna Delbetalning. När du väljer Klarna Delbetalning gör du en fast inbetalning varje månad.

 

Kontakt och kundservice Klarna

Eftersom all betalning hanteras av Klarna Checkout, så är det Klarna som tar hand om alla betalningstransaktioner för de olika betalningsalternativen vi erbjuder. Därför, om du har frågor angående betalning, kontakta Klarna kundservice.

Returer

På Pierre Robert är vi inte nöjda förrän du som kund är nöjd. Om du inte är nöjd med ditt köp som du gjort i vår webbutik så har du 30 dagars öppet köp och ångerrätt (från datumet beställningen gjordes). När vi tar emot de returnerade varorna krediterar vi dig för dessa.

Vi har en returavgift på 39 kr för att täcka fraktkostnader. Reklamationer är undantagna returkostnader.

Vänligen använd vår förtryckta returadressetikett som kommer i ditt paket, för enkel och säker retur. Det är frankerat så att du inte behöver betala för frakt när du skickar paketet på Posten. Vid reklamationer på grund av defekt eller skada på varan kommer Pierre Robert att täcka fraktkostnaderna. På alla andra returer omfattas portot av kunden själv och 39 kr debiteras på ditt kort eller Klarna faktura.

Du kan returnera varorna förutsatt att:

  • Kläderna är oanvända och otvättade. Du kan självklart prova dem och se om de passar.
  • Kläderna måste vara i samma skick och i samma kvantitet som de var när du mottog dem.
  • Ta inte bort etiketter (om sådana finns) från plagget, och returnera även originalförpackningen.
  • Av hygienskäl kan du bara returnera underkläder (trosor och kalsonger) om förpackningen är förseglad.

Vi krediterar alla returer, så det finns tyvärr inte möjlighet att få andra produkter som ersättning istället för det/de plagg du returnerar. Om du önskar en annan produkt, en annan storlek eller färg, ber vi dig att lägga en ny beställning.

Alla returer och reklamationer kontrolleras. Om kriterierna för returer ovan inte möts, kan vi inte acceptera din retur. Vi förbehåller oss rätten till att göra avdrag på beloppet som krediteras om kläderna är använda, förstörda eller om förpackningen är skadad.

 

Så här returnerar du varor från oss:

  • Lägg varan i den påse eller låda som du mottog från oss eller i motsvarande förpackning.
  • Fyll i returformuläret som är kopplat till beställningen, och skriv in koden (siffra) för returorsak.
  • Klistra på den färdigtryckta returadressetiketten som är kopplad till beställningen, och lämna in på ditt närmaste postombud.


KLAGOMÅL/REKLAMATIONER

På Pierre Robert är vi inte nöjda förrän du är nöjd. Vi garanterar att produkterna du har beställt är utan fel och skador när du mottar dem. Om du ändå skulle motta plagg som är förstörda eller har kvalitetsavvikelser eller om du mottar en annan produkt än den du beställt, ber vi dig returnera de/de aktuella plagg/en så snart som möjligt och senast inom 60 dagar. Pierre Robert står för returkostnaden för reklamationer och felleveranser. Alla reklamationer kontrolleras och godkänns av oss. Returformuläret och färdigtryckta returadressetiketter måste alltid användas (se förklaring under Returer). Om du inte har dessa dokument som låg i paketet, ber vi dig kontakta vår kundservice på kontakt@pierrerobert.se eller på telefonnummer  0771 – 17 75 75 (kundservice via telefon är öppen vardagar kl 08.00 – 18.00).

Återbetalning vid reklamationer

Vid reklamationer är det försäljningspriset för den/de reklamerade varan/varorna samt fraktkostnad som krediteras ditt konto normalt inom fem till tio arbetsdagar.

 

Skada på paket och saknade paket

Skada på paket

Om emballaget och paketet skadas vid leverans måste du omedelbart anmäla till Post Nord (för leveransalternativ Standardleverans) eller DHL (gäller leveransalternativet Expressleverans). Detta gäller oavsett om du, baserat på emballagen, kan avgöra om själva varan är skadad eller inte. Som kund hos Posten har du ingen skyldighet att acceptera skadade varor. Skador måste rapporteras inom sju arbetsdagar efter leverans. Spara alltid originalförpackningen och ta bilder av skadorna.

 

Saknade paket

Om du har fått en leveransbekräftelse, men ditt paket från pierrerobert.se inte har kommit, måste detta meddelas omedelbart till våra transportörer PostNord (Gäller leveransalternativ Posten varubrev) eller DHL (Gäller leveransalternativet Expressleverans).

FAQ

Get fast answers to our frequently asked questions in our FAQs. If you have further questions or requests you can contact our customer service here.

Shipping

Return

Payment & Delivery

Other

 

Answers

01.Where do we ship?

We deliver to Norway, Sweden and Finland.
Back to Top

02. How long does standard delivery take?

Standard orders should be delivered within 1-3 business days following order confirmation. Please allow a longer delivery during sale.
Back to Top

03.What are shipping and handling costs?

We offer free shipping of all standard orders of 60 €, regardless of the size and weight of the package. For standard orders under 60€ there is a shipping fee of 5,9€.

Back to Top

04. For how long can I return my order?

You have 30 days to decide if an item is right for you. Pierre Robert will refund the money upon receiving the returned products. We require that the returned products are not damaged or worn, and that all tags are attached.

Back to Top

05. When do I get my refund once I have returned an item?

We will refund your money once we have received the item(s) in our warehouse. This process usually takes 5-10 business days.
Back to Top

06. If I return all the items in my order will I still be charged for delivery?

If any of the items we deliver are damaged or incorrect, we will refund the delivery charge. If you change your mind about wanting to keep them, you may return them free of charge, but we will not refund the original delivery charge.
Back to Top

07. What delivery options do I have?

We offer two delivery alternatives

  • Standard delivery

Delivery time is one - three days.

Shipping rate is EUR 5,90. Free shipping for orders over 60 EUR.

Parcels small enough to fit in your mailbox will be delivered directly to your requested delivery address. Large parcels will be delivered to a post distribution center close to you, and our delivery partner will notify you once your parcel is ready to be picked up. Please bring valid ID and your delivery notice the pick-up point.

  • DHL Express

Delivery time is one day.

Shipping rate is EUR 9,90

08. What should I do if my credit/debit card has been refused when placing an order?

Check that all the details you have entered on the checkout page are correct. If it is refused after that, try another credit card.
Back to Top

09. Do I get charged for delivery of each item I order?

The delivery cost is charged per order, not per item. The delivery cost doesn't depend on how many items you buy, as long as they are placed in the same order.
Back to Top

10. When will I receive my order?

Standard orders should be delivered within 1 to 3 business days following order confirmation
Back to Top

11. Do you offer gift cards?

No, unfortunately we don't offer gift cards. However, if you are the recipient of a gift from our website, you may return it within 30 days, using our free return option.
Back to Top

12. I have a complaint, who should I speak to?

Please call one of our customer service representatives at + 46 (0) 771 – 17 75 75 or contact Customer Service at:  customerservice@pierre-robert.com.
Back to Top

13. How can I find out more about Pierre Robert's sustainbility work?

You can read more about Pierre Robert's sustainbility work here. All of our products are designed for quality and made with care.
Back to Top

Terms & Conditions

1 GENERELLA VILLKOR

Pierre Robert Webshop ägs av Orkla Trading AS (org.nr 559104-9696).

För att kunna handla på vår sajt måste du vara över 18 år.

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel och färgavvikelser på produkterna i webshoppen. Även om vi gör vårt yttersta för att bilderna på pierrerobert.se ska vara så representativa och stämma överens med verkligheten som möjligt, kan färgerna upplevas olika på olika datorskärmar, och vi kan inte garantera att bilderna återger de riktiga produkterna med 100 % precision.

Alla varor förblir Pierre Roberts egendom tills företaget har mottagit full betalning för varan.

Försök till bedrägeri polisanmäls. Pierre Robert förbehåller sig rätten att häva köp om det föreligger misstanke om bedrägeri.

 

2 PRISER

Alla priser i Pierre Roberts webshop inkluderar moms (25%), och i svenska kronor. Vi reserverar oss för eventuella prisfel och prisjusteringar.

Erbjudanden och kampanjer är giltiga inom den period som uppges i vår marknadsinformation och så länge varor finns på lager.

Rabattkoder är endast giltiga på ordinarie priser och inte på redan nedsatta varor om inte annat anges. Vissa rabattkoder är personliga. Vi förbehåller oss rätten till att avaktivera koder och avsluta erbjudanden om vi misstänker bedrägeri. Generellt sett kan rabattkoder endast nyttjas en gång.

 

3 ORDERBEKRÄFTELSE

För att kunna handla på pierrerobert.se måste du godkänna våra köpvillkor. Det uppstår då ett bindande avtal mellan dig och Pierre Robert.

När vi tar emot din order får du en bekräftelse skickad till din registrerade e-postadress. Denna orderbekräftelse fungerar också som garantibevis efter avslutad betalning.

Varorna som visas på Pierrerobert.se ska finnas på lager, men vi reserverar oss för att fel kan uppstå och en produkt kan vara slutsåld. Om vi inte kan leverera enligt din beställning, kommer vi att avbryta ordern. Du kommer att bli informerad via e-post.

Din order behandlas vanligtvis den första arbetsdagen efter det att du beställer. Om du lägger din beställning före kl 13.00 behandlas den samma dag. Se mer information om detta under punkt 5 Leverans.

 

4 BETALNING

Betalning i vår webbutik görs via Klarna Checkout. Alla frågor du har om betalning adresseras därför till Klarna.

Om du har använt Klarna tidigare behöver du bara ange din e-postadress och postnummer för att slutföra köpet. Du presenteras då för de tillgängliga betalningsalternativen och väljer själv det alternativ du föredrar. Om du inte har använt Klarna tidigare kommer du bli ombedd att lägga in ditt personnummer. Klarna genomför då en kreditkontroll och utifrån detta kommer möjliga betalningsalternativ visas. Om du inte vill ange ditt personnummer, kan du klicka på länken «Jag vill inte ange mitt personnummer». Du kommer då att bli presenterad för kortbetalning (debet/kreditkort) som endaste betalningsalternativ.

Klarna erbjuder följande betalningssätt:

  • Debit/kreditkort (Visa och MasterCard)
  • Klarna Faktura. När du väljer Klarna Faktura kommer du mottaga en faktura per e-post när din beställning skickas från oss. Fakturan måste betalas inom 14 dagar.
  • Klarna Direkt: Handla direkt med ett Mobilt BankID.
  • Klarna Konto: Med Konto kan du samla dina köp på en faktura och delbetala i ditt eget tempo. Du kan när som helst betala hela beloppet.
  • Klarna Delbetalning. När du väljer Klarna Delbetalning gör du en fast inbetalning varje månad.

 

Kontakt och kundservice Klarna

Eftersom all betalning hanteras av Klarna Checkout, så är det Klarna som tar hand om alla betalningstransaktioner för de olika betalningsalternativen vi erbjuder. Därför, om du har frågor angående betalning, kontakta Klarna kundservice.

 

5 LEVERANS

Vi erbjuder två leveransalternativ:

  • Posten varubrev
    • Leveranstid 1-3 dagar.
    • Fraktavgift är 49 kr. För ordrar över 400 kr gäller fri frakt.
    • Paket som är tillräckligt små för att passa in i din brevlåda kommer att levereras direkt till leveransadressen du anger. Större paket måste hämtas hos postombud nära leveransadressen. Du kommer då aviseras per SMS eller epost från PostNord om att paketet kan hämtas ut. Glöm inte att ta med giltig ID-handling och din avi till utlämningsstället.
  • DHL Express
    • Leveranstid er én dag.
    • Fraktavgift är 99 kr.
    • Paketet kommer att levereras direkt till leveransadressen du anger.

 

Pierre Robert är ansvarig for transportrisken, d.v.s. risken för att produkten blir skadad eller tappas bort under transporten från vårt lager till dig. Ansvaret för transportrisken för returnerade produkter ligger på kunden.

 

Leveransbekräftelse

När din beställning har packats och skickats från vårt lager, sänder vi en leveransbekräftelse till din e-postadress.

 

Outlösta paket

Paket måste hämtas på utlämningsstället inom 14 dagar. Outlösta paket returneras till oss och  200 kr debiteras för att täcka fraktkostnader och administrativa avgifter.

 

6 RETUR

På Pierre Robert är vi inte nöjda förrän du som kund är nöjd. Om du inte är nöjd med ditt köp som du gjort i vår webbutik så har du 30 dagars öppet köp och ångerrätt (från datumet beställningen gjordes). När vi tar emot de returnerade varorna krediterar vi dig för dessa.

Vi har en returavgift på 39 kr för att täcka fraktkostnader. Reklamationer är undantagna returkostnader.

Vänligen använd vår förtryckta returadressetikett som kommer i ditt paket, för enkel och säker retur. Det är frankerat så att du inte behöver betala för frakt när du skickar paketet på Posten. Vid reklamationer på grund av defekt eller skada på varan kommer Pierre Robert att täcka fraktkostnaderna. På alla andra returer omfattas portot av kunden själv och 39 kr debiteras på ditt kort eller Klarna faktura.

Du kan returnera varorna förutsatt att:

  • Kläderna är oanvända och otvättade. Du kan självklart prova dem och se om de passar.
  • Kläderna måste vara i samma skick och i samma kvantitet som de var när du mottog dem.
  • Ta inte bort etiketter (om sådana finns) från plagget, och returnera även originalförpackningen.
  • Av hygienskäl kan du bara returnera underkläder (trosor och kalsonger) om förpackningen är förseglad.

Vi krediterar alla returer, så det finns tyvärr inte möjlighet att få andra produkter som ersättning istället för det/de plagg du returnerar. Om du önskar en annan produkt, en annan storlek eller färg, ber vi dig att lägga en ny beställning.

Alla returer och reklamationer kontrolleras. Om kriterierna för returer ovan inte möts, kan vi inte acceptera din retur. Vi förbehåller oss rätten till att göra avdrag på beloppet som krediteras om kläderna är använda, förstörda eller om förpackningen är skadad.

Så här returnerar du varor från oss:

  • Lägg varan i den påse eller låda som du mottog från oss eller i motsvarande förpackning.
  • Fyll i returformuläret som är kopplat till beställningen, och skriv in koden (siffra) för returorsak.
  • Klistra på den färdigtryckta returadressetiketten som är kopplad till beställningen, och lämna in på ditt närmaste postombud.


7 KLAGOMÅL/REKLAMATIONER

På Pierre Robert är vi inte nöjda förrän du är nöjd. Vi garanterar att produkterna du har beställt är utan fel och skador när du mottar dem. Om du ändå skulle motta plagg som är förstörda eller har kvalitetsavvikelser eller om du mottar en annan produkt än den du beställt, ber vi dig returnera de/de aktuella plagg/en så snart som möjligt och senast inom 60 dagar. Pierre Robert står för returkostnaden för reklamationer och felleveranser. Alla reklamationer kontrolleras och godkänns av oss. Returformuläret och färdigtryckta returadressetiketter måste alltid användas (se förklaring under Returer). Om du inte har dessa dokument som låg i paketet, ber vi dig kontakta vår kundservice på kontakt@pierrerobert.se eller på telefonnummer  0771 – 17 75 75 (kundservice via telefon är öppen vardagar kl 08.00 – 18.00).

Återbetalning vid reklamationer

Vid reklamationer är det försäljningspriset för den/de reklamerade varan/varorna samt fraktkostnad som krediteras ditt konto normalt inom fem till tio arbetsdagar.

 

8 SKADA PÅ PAKET OCH SAKNADE PAKET

Skada på paket

Om emballaget och paketet skadas vid leverans måste du omedelbart anmäla till PostNord (för leveransalternativ Posten varubrev) eller DHL (gäller leveransalternativet Expressleverans). Detta gäller oavsett om du, baserat på emballagen, kan avgöra om själva varan är skadad eller inte. Som kund hos Posten har du ingen skyldighet att acceptera skadade varor. Skador måste rapporteras inom sju arbetsdagar efter leverans. Spara alltid originalförpackningen och ta bilder av skadorna.

 

Saknade paket

Om du har fått en leveransbekräftelse, men ditt paket från pierrerobert.se inte har kommit, måste detta meddelas omedelbart till våra transportörer PostNord (Gäller leveransalternativ Posten varubrev) eller DHL (Gäller leveransalternativet Expressleverans)

 

 

9 COOKIES OCH PERSONUPPGIFTER

Secure Pages

Vi använder säkra sidor för överföring av känslig information, såsom kortinformation och personuppgifter. Du kan själv se till att webbplatsen du besöker är säker genom att titta på webbadressen. Vanliga webbadresser börjar med http://, medan en säker sida börar med ”https: //”, där ”s” står för ”secure”.

 

Cookies

Vi använder cookies för att göra din shoppingupplevelse på Pierrerobert.se bättre; till exempel för att spara produkterna i din varukorg. Pierre Robert använder inte cookies för att lagra någon form av personlig information om dig. Om du inte vill acceptera cookies, kan din webbläsare ställas in till att automatiskt neka åtkomst till lagring av cookies, eller att informera dig varje gång en webbplats begär att spara en cookie.

 

Personuppgifter

För att kunna beställa produkter från Pierrerobert.se måste du registreras som kund genom att upprätta ett användarkonto hos oss. När du skapar detta konto, ber vi om viss information, däribland din e-postadress. För att kunna göra ett köp och leverera din beställning, kommer vi också att begära all information som krävs för leverans. Dina personuppgifter samlas in så att vi kan tillhandahålla de tjänster du har efterfrågat, till exempel använder vi din e-postadress för att skicka service-relaterade meddelanden. En order som slutförts i Pierre Roberts webbutik innebär att du godkänner våra Allmänna Villkor och ger ditt samtycke till registrering av dina personuppgifter och adress i vårt kundregister.

Pierre Robert ansvarar för behandlingen av de personuppgifter du som kund skickar till oss. Ingen av dessa uppgifter lämnas till tredje part, men används endast av Pierre Robert. Du har rätt att begära information om de personuppgifter som behandlas om dig i vårt kundregister en gång per kalenderår. Om du vill ha ett sådant utdrag, eller vill att vi tar bort dig från vårt register, ber vi dig skicka en e-post till privacy@orkla.no

 

10 FORCE MAJEURE

Vid Force Majeure blir Pierre Robert befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal. Om situationen går längre än två månader har både Pierre Robert och kunden rätt att upphäva köpet. Med Force Majeure menas bland annat naturkatastrofer, översvämning, brand, konflikt, krig, sabotage, strejk, sjukdom, olycka, transportförseningar, import/exportförbud, embargo, ny eller ändrad lagstiftning och andra förhållanden som ligger utanför Pierre Roberts kontroll, oavsett om det förekommer hos Pierre Robert eller hos en av våra leverantörer eller samarbetspartners.

Force Majeure gäller även arbetskonflikter och blockader där Pierre Robert själv är föremål för eller tar initiativ till en sådan handling. Pierre Robert är inte skyldig att kompensera skada i andra saker där det har visats normal noggrannhet. Force Majeure omfattar även myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, så som förbud, onormal nedgång på marknaden eller att företaget utsätts för kriminella handlingar som påverkar verksamheten.

11 TVISTER

En eventuell tvist om dessa villkor skall lösas i enlighet med svensk lagstiftning, av svensk domstol. 

PERSONUPPGIFTER

Allmän information om Pierre Roberts behandling av personuppgifter

Pierre Robert Group AB (PRG) svarar för behandlingen av dina personuppgifter som samarbetande personuppgiftsansvariga, och vi lovar att hantera dina uppgifter med omsorg.

Vi använder personuppgifterna för att hantera dina förfrågningar eller för att kunna tillhandahålla tjänster eller produkter som du har beställt. Om vi får ditt uttryckliga samtycke kan vi även använda informationen för att förbättra vår kommunikation med dig och för att förbättra våra tjänster och varor.

Den rättsliga grunden för vår användning av personuppgifter är att de behövs för att fullgöra ett avtal med dig, för att vidta åtgärder på begäran av den registrerade innan ett sådant avtal ingås, fullgöra någon annan rättslig förpliktelse. Den rättsliga grunden kan också bestå i att du gett ditt uttryckliga samtycke till en viss typ av personuppgiftbehandling (efter att ha fått information om behandlingen i förväg).

Vi raderar personuppgifterna när vi har behandlat din förfrågan och uppfyllt vårt avtal med dig, när vår rättsliga skyldighet att behandla uppgifterna upphör eller om du återkallar ditt samtycke genom att kontakta oss enligt nedan.

Som ett alternativ till radering kan vi ta bort de delar av uppgifterna som identifierar dig, vilket innebär att informationen inte längre går att koppla till dig. Sådana anonyma uppgifter kan vi använda t.ex. i vår erfarenhetsdatabas och göra analyser eller statistik i syfte att förbättra och utveckla Pierre Roberts marknadsföring och produkter för att tillgodose konsumenternas önskemål och behov.

[Personuppgifterna lagras på Microsofts servrar i Europa.] Tillräckliga skyddsåtgärder (EU:s standardvillkor eller Privacy Shield-certifiering) har ställts för det fall [Microsoft] behöver bevilja tillfällig åtkomst till dataoperatörer i länder utanför EU, till exempel för att slutföra felkorrigeringar. Skicka oss ett e-postmeddelande om du vill ha ett exemplar av de aktuella skyddsåtgärderna.

Kontakta oss på privacy@orkla.no om du vill få tillgång till, få ut, rättelse eller radera personuppgifter som vi har lagrat. Du kan också lämna klagomål, kräva begränsningar eller ta tillbaka ditt samtycke när som helst. Du kan också vända dig till Datainspektionen om vill klaga över vår behandling av dina personuppgifter.

Cookies

Användning av cookies och personuppgifter på webbplatsen

Pierre Robert Group AB (PRG) svarar för behandlingen av dina personuppgifter som personuppgiftsansvarig, och vi lovar att hantera dina uppgifter med omsorg.

PRGs webbplatser använder cookies och liknande teknik för att lagra information på din dator, mobiltelefon eller surfplatta. Informationen lagras vanligen i enhetens webbläsare. Vi använder cookies för att ge besökare tillgång till olika funktioner på våra webbplatser, skilja användarna från varandra, analysera webbplatsernas prestanda samt anpassa annonser till användarnas intressen. Detta bygger till viss del på användning av personligt identifierbar information från våra användare – enligt nedanstående – och hjälper oss att förbättra vår webbplats och göra vår digitala kommunikation mer relevant för våra mottagare.

Du kan frivilligt välja att acceptera användningen av cookies genom inställningarna i din webbläsare eller enhet. I webbläsarens inställningar kan du justera vilka cookies som ska laddas ner av webbläsaren. Där kan du också ta bort alla cookies som har sparats på din webbläsare eller enhet. Tänk på att om du blockerar alla cookies i din webbläsare eller enhet, kan det resultera i att du inte har tillgång till alla funktioner på våra (och andras) webbplatser.

 

Lista över cookies som används på webbplatsen

Vår webbplats använder cookies som placeras antingen av oss eller av tredje parter för följande ändamål:

- Analys: Vi använder cookies för att räkna unika besökare på våra webbplatser och göra statistik över våra webbplatsers drift och funktionalitet. Vår programvara lagrar information om nedladdade sidor och information om användarnas geografiska placering, enhet, operativsystem och webbläsare.

- Inloggningstjänster: Om webbsidan stödjer inloggningstjänster, sparar vi ID-nummer och tidpunkt för inloggningen i en cookie i din webbläsare eller enhet. Det gör att du slipper logga in igen efter varje sida som du öppnar.

- Intressebaserad reklam online: Du kan uppleva att du får Pierre Robert-reklam på andra webbplatser på grund av cookies som placerats i din webbläsare eller enhet. Vi baserar oftast denna information på nedladdat innehåll, användarinformation eller geografisk placering. På det sättet försöker vi identifiera dina intressen och göra våra annonser mer relevanta för dig. Detta är en teknik för återmarknadsföring som tillhandahålls av tredjepartsleverantörer som Google och Facebook.

- Tvillingprofiler: Vi skapar tvillingprofiler baserat på beteendedata som vi samlat in på våra webbplatser. Utifrån den kunskap vi har om ett användarkluster utvidgar vi dessa användare till nya segment som har liknande intressen och beteenden som det ursprungliga användarklustret.

Om du vill veta mer om användningen av cookies på denna webbplats, hur vi använder dem, tredjepartsåtkomst och vilken information vi lagrar, kan du klicka på länkarna längre ner på sidan. Eftersom vissa av våra tredjepartsleverantörer också kan använda våra cookies för information, kan du se deras kontaktuppgifter längre ner på sidan.

 

Kontakt – förfrågningar

Kontakta oss på [insert suitable email address] om du vill få tillgång till, få utlämnat, korrigera eller radera personuppgifter som vi har lagrat. Du kan också lämna klagomål, kräva begränsningar eller ta tillbaka ditt samtycke när som helst. Du kan också klaga hos Datainspektionen om du inte är nöjd med vår behandling av dina personuppgifter.