Kundservice

Hur kan vi hjälpa dig?

Välkommen till Pierre Roberts kundservice. Här hittar du info om villkor, kontaktuppgifter och mycket annan nyttig information.

Kontakt

Har du några frågor till oss på Pierre Robert? Tveka inte att kontakta oss. Du hittar även svar på de vanligaste frågorna i vår FAQ.

Har du några frågor kring din order, eller vill du reklamera en vara du har köpt i butik eller undrar något om våra produkter, kontakta oss gärna på:

E-post: konsumentkontakt@pierrerobert.se

Ange ditt beställningsnummer som börjar med "00" för snabbere kundservice :-)

Tyvärr är det inte möjligt att avbryta slutförda beställningar. För att kunna erbjuda snabb leverans går våra processer väldigt snabbt, och vi hinner tyvärr sällan avbryta eller ändra en order innan den är på väg.


Du kan se din uppdaterade faktura via Klarnas hemsida:

https://app.klarna.com/login?market=se&utm_campaign=header-login-link&utm_medium=referral&utm_source=klarna

Leverans

Här kan du spåra ditt paket hos PostNord.

  • Posten varubrev
    • Leveranstid 2-5 dagar. Under intensiva kampanjperioder och rea kan leveransen dock ta lite längre tid.
    • Fraktavgift är 49 kr. För ordrar över 599 kr gäller fri frakt.
    • Paket som är tillräckligt små för att passa in i din brevlåda kommer att levereras direkt till leveransadressen du anger. Större paket måste hämtas hos postombud nära leveransadressen. Du kommer då aviseras per SMS eller epost från PostNord om att paketet kan hämtas ut. Glöm inte att ta med giltig ID-handling och din avi till utlämningsstället.

Varubrev har tre möjligheter för utlämning. Det kan antingen levereras i din postlåda, eller ställas av vid dörren. Endast vid undantagsfall så används inget av dessa sätt och försändelsen går till ett hämtställe istället. Till exempel om försändelsen är för stor för postlådan och chaufför skulle vilja ställa av den utanför dörren, men detta skulle utsätta försändelsen för regn, då tar de den till hämtstället istället. Men i alla lägen där det är möjligt och lämpligt så levereras paketet hemma hos dig.

Pierre Robert är ansvarig for transportrisken, d.v.s. risken för att produkten blir skadad eller tappas bort under transporten från vårt lager till dig. Ansvaret för transportrisken för returnerade produkter ligger på kunden.

 

Leveransbekräftelse

När din beställning har packats och skickats från vårt lager, sänder vi en leveransbekräftelse till din e-postadress. 

 

Outlösta paket

Paket måste hämtas på utlämningsstället inom 7 dagar. Outlösta paket returneras till oss och  200 kr debiteras för att täcka fraktkostnader och administrativa avgifter.

 

Skada på paket

Om emballaget och paketet skadas vid leverans måste du omedelbart anmäla till Post Nord (för leveransalternativ Posten varubrev) eller DHL (gäller leveransalternativet Expressleverans). Detta gäller oavsett om du, baserat på emballagen, kan avgöra om själva varan är skadad eller inte. Som kund hos Posten har du ingen skyldighet att acceptera skadade varor. Skador måste rapporteras inom sju arbetsdagar efter leverans. Spara alltid originalförpackningen och ta bilder av skadorna.

 

Saknade paket

Om du har fått en leveransbekräftelse, men ditt paket från pierrerobert.se inte har kommit, måste detta meddelas omedelbart till våra transportörer PostNord (Gäller leveransalternativ Posten varubrev) eller DHL (Gäller leveransalternativet Expressleverans)

 

Betalning

Betalning i vår webbutik görs via Klarna Checkout. Alla frågor du har om betalning adresseras därför till Klarna.

Vi rekommenderar att ladda ner Klarna-appen. Där får du god översikt och uppdateringar om dina betalningar och returer.

Om du har använt Klarna tidigare behöver du bara ange din e-postadress och postnummer för att slutföra köpet. Du presenteras då för de tillgängliga betalningsalternativen och väljer själv det alternativ du föredrar. Om du inte har använt Klarna tidigare kommer du bli ombedd att lägga in ditt personnummer. Klarna genomför då en kreditkontroll och utifrån detta kommer möjliga betalningsalternativ visas. Om du inte vill ange ditt personnummer, kan du klicka på länken «Jag vill inte ange mitt personnummer». Du kommer då att bli presenterad för kortbetalning (debet/kreditkort) som endaste betalningsalternativ.

Klarna erbjuder följande betalningssätt:

  • Debit/kreditkort (Visa och MasterCard)
  • Klarna Faktura. När du väljer Klarna Faktura kommer du mottaga en faktura per e-post när din beställning skickas från oss. Fakturan måste betalas inom 14 dagar.
  • Klarna Direkt: Handla direkt med ett Mobilt BankID.
  • Klarna Konto: Med Konto kan du samla dina köp på en faktura och delbetala i ditt eget tempo. Du kan när som helst betala hela beloppet.
  • Klarna Delbetalning. När du väljer Klarna Delbetalning gör du en fast inbetalning varje månad.

 

Kontakt och kundservice Klarna

Eftersom all betalning hanteras av Klarna Checkout, så är det Klarna som tar hand om alla betalningstransaktioner för de olika betalningsalternativen vi erbjuder. Därför, om du har frågor angående betalning, kontakta Klarna kundservice.

 

Åland

Vi kan tyvärr inte leverera momsfritt till Åland.

Returer

På Pierre Robert är vi inte nöjda förrän du som kund är nöjd. Om du inte är nöjd med ditt köp som du gjort i vår webbutik så har du 14 dagars öppet köp och ångerrätt (från datumet beställningen gjordes). När vi tar emot de returnerade varorna krediterar vi dig för dessa.

Vi har en returavgift på 49 kr för att täcka fraktkostnader. Reklamationer är undantagna returkostnader.

För att returnera varor till oss:

  • Lägg tillbaka plagget / plaggen i påsen eller lådan du fick från oss eller i motsvarande förpackning.
  • Registrera returen www.returns.pierrerobert.se med ditt beställningsnummer och e-postadress
  • Klistra på den förutfyllda returadressetiketten som fanns vid leveransen och lämna in paket på din närmaste Post Nord leveransplats.
Du kan returnera varorna förutsatt att:
  • Plaggen är oanvända och otvättade. Men du kan naturligtvis prova dem för att se om de passar.
  • Av hygienskäl kan du bara returnera underkläder (trosor och boxare) om förpackningen är oöppnad / förseglad.
  • Plaggen måste vara i samma skick och kvantitet som de var när du fick dem.
  • Etiketter (om sådana finns) får inte tas bort från plagget och originalförpackningen måste också returneras.
  • Alla returer återbetalas, så det är tyvärr inte möjligt att få andra produkter skickade som ersättning för kläder som returneras. Om du vill ha ett annat plagg, storlek eller färg ber vi dig att göra en ny beställning.
Alla returer och reklamationer kontrolleras. Om villkoren som beskrivs ovan inte är uppfyllda kan vi tyvärr inte acceptera din retur. Vi förbehåller oss rätten att reducera det krediterade beloppet om plaggen används, skadas eller om förpackningen är skadad.
Byte av julklappar
Returrätten förlängs för köp till jul. Om gåvorna ska returneras uppskattar vi att de returneras före den 10 januari. Du registrerar returen via www.return.pierrerobert.se och använder adressetiketten som medföljde ditt paket.


KLAGOMÅL/REKLAMATIONER

På Pierre Robert är vi inte nöjda förrän du är nöjd. Vi garanterar att produkterna du har beställt är utan fel och skador när du mottar dem. Om du ändå skulle motta plagg som är förstörda eller har kvalitetsavvikelser eller om du mottar en annan produkt än den du beställt, ber vi dig returnera de/de aktuella plagg/en så snart som möjligt och senast inom 60 dagar. Pierre Robert står för returkostnaden för reklamationer och felleveranser. Alla reklamationer kontrolleras och godkänns av oss. Returformuläret och färdigtryckta returadressetiketter måste alltid användas (se förklaring under Returer). Om du inte har dessa dokument som låg i paketet, ber vi dig kontakta vår kundservice på support@pierrerobertgroup.zendesk.com eller på telefonnummer  010 – 142 63 00 (kundservice via telefon är öppen vardagar kl 09.00 – 11.00).

Återbetalning vid reklamationer

Vid reklamationer är det försäljningspriset för den/de reklamerade varan/varorna samt fraktkostnad som krediteras ditt konto normalt inom fem till tio arbetsdagar.

Skada på paket och saknade paket

Skada på paket

Om emballaget och paketet skadas vid leverans måste du omedelbart anmäla till Post Nord (för leveransalternativ Standardleverans) eller DHL (gäller leveransalternativet Expressleverans). Detta gäller oavsett om du, baserat på emballagen, kan avgöra om själva varan är skadad eller inte. Som kund hos Posten har du ingen skyldighet att acceptera skadade varor. Skador måste rapporteras inom sju arbetsdagar efter leverans. Spara alltid originalförpackningen och ta bilder av skadorna.

Saknade paket

Om du har fått en leveransbekräftelse, men ditt paket från pierrerobert.se inte har kommit, måste detta meddelas omedelbart till våra transportörer PostNord (Gäller leveransalternativ Posten varubrev) eller DHL (Gäller leveransalternativet Expressleverans).

Reklamation hos Postnord

Vid klagomål till PostNord, fyll i följande adress på formuläret:

Pierre Robert

Segloravägen 7

50464 Borås

FAQ

Få snabba svar genom att titta igenom våra vanligt förekommande frågor, FAQs. Om du har fler frågor, kontakta vår kundservice.

Betalning & leveranser

Returer

Rabattkod & Kampanjer

Övrigt

 

Svar

01. Kan jag avbryta min beställning?

Tyvärr är det inte möjligt att avbryta slutförda beställningar.

För att kunna erbjuda snabb leverans går våra processer väldigt snabbt, och vi hinner tyvärr sällan avbryta eller ändra en order innan den är på väg.

02. När får jag mitt paket?

Standardbeställningar skickas inom 2-5 arbetsdagar efter att beställningen har bekräftats. Vid perioder med högt tryck på vårt lager kan leveranstiden dröja.


Tillbaka till toppen

03. Var levererar vi?

Vi skickar till Sverige, Norge och Finland.


Tillbaka till toppen

04.Vad är fraktavgiften?

Standardfrakt kostar 49,00 kr. Fri frakt gäller vid beställningar över 599 kr.


Tillbaka till toppen

05. Vilka leveransalternativ har jag?

Vi erbjuder två leveransalternativ.

Leveranstid är 2-5 arbetsdagar

Fraktavgiften är 49,00 kr. Fri frakt gäller vid köp över 599 kr.

Paket som är tillräckligt små för att få plats i brevlådan kommer direkt till din leveransadress. Större paket skickas med posten och du får en avi när det är redo att hämtas vid ditt utlämningsställe. Glöm inte att ta med giltig legitimation och din av när du ska hämta ut paketet.

Tillbaka till toppen

06. Vad ska jag göra om mitt kredit-/debitkort avvisas vid betalning?

Dubbelkolla att alla uppgifter du fyllt i i kassan stämmer. Om det fortfarande inte fungerar, testa att registrera ett annat kort vid betalning. Annars, kontakta vår kundservice.
Tillbaka till toppen

07. Får jag betala fraktavgift för varje vara jag beställer?

Fraktavgiften betalas per beställning, inte per vara. Fraktavgiften är inte beroende av hur många varor du beställer, så länge de läggs på samma beställning.


Tillbaka till toppen

08. Annulerad beställning

Vid eventuell överförsäljning eller om en produkt är slut i lager förbehåller vi oss rätten att makulera hela ordern. Vi kommer då via mail informera dig om detta När vi makulerar din order läggs de varor som fanns på din order upp på till försäljning igen och du kan då lägga en ny beställning.


Tillbaka till toppen

09. När får jag tillbaka pengarna för mina returnerade varor?

Vi betalar tillbaka pengarna för dina returnerade varor när vi mottagit returen på vårt lager. Det tar vanligtvis 10-15 arbetsdagar.


Tillbaka till toppen

10. Hur länge gäller ångerrätten?

Vi erbjuder 30 dagars öppet köp vanligtvis, under jul förlänger vi perioden till 45 dagar. Pierre Robert betalar tillbaka dina pengar när vi mottagit de returnerade varorna. För att öppet köp ska gälla måste de returnerade varorna vara oanvända och oskadda, och originaletiketterna måste vara kvar.

Tillbaka till toppen

11. Om jag returnerar alla mina varor, får jag fortfarande betala frakten?

Om vi skickar dig felaktiga eller skadade varor behöver du inte betala frakten. Om du ångrar ditt köp och vill returnera kommer du fortfarande behöva betala den ursprungliga fraktavgiften.

Tillbaka till toppen

12. Hur länge gäller rabattkoden?

Rabattkoder ges ofta ut i samband med kampanjer, och har varierande giltighetstid. Giltighetstid uppges under "erbjudandeinformation" på sidan, samt i våra nyhetsbrev. Rabattkoder som ges ut i samband med reklamation gäller i 6 månader.


Tillbaka till toppen

13. Kan jag kombinera flera erbjudanden & rabatter vid ett köptilfälle?

Rabattkoder kan inte kombineras med andra rabatter eller erbjudanden, om inte annat anges. Om du har en rabattkod fungerar den inte på reavaror.


Tillbaka till toppen

14. Kan jag byta en vara och tillämpa ett tidigare erbjudande/en rabatt?

Om du har köpt en vara med rabatt och önskar att returnera och byta till en annan storlek, kan du kontakta vår kundeservice. Vi hjälpar dig att ge samma rabatt på det nya köpet. Om erbjudandet fortsatt gäller kan du lägga en ny beställning som vanligt.


Tillbaka till toppen

15. Var hittar jag era rabattkoder?

Genom att följa oss på social media som Facebook och Instagram, och signa upp dig för vårt nyhetsbrev: https://www.pierrerobert.se/sv_SE/nyhetsbrev/Newsletter.html?nav=footer


Tillbaka till toppen

16. Köp av gåvor og retur av gåvor

Om du köper en present från oss rekommenderar vi att du skickar returdokumenten tilsammans med presenten. På detta sätt kan mottageren registrera returen via vår webshop och skicka produkten/produkterna för retur.

Pengarna för returen överförs till köparen av beställningen.


Tillbaka till toppen

17. Kan man köpa presentkort på pierrerobert.se?

Nej, tyvärr kan du inte köpa presentkort hos oss. Om du vill köpa en present eller har tagit emot en present från någon som handlat hos oss så gäller öppet köp inom 30 dagar.


Tillbaka till toppen

18. Om jag har ett klagomål, var ska jag vända mig?

Vår kundservice nås på:

E-post: konsumentkontakt@pierrerobert.se

Telefon: 010-142 63 00 (Öppet måndag-fredag kl. 09.00 - 11.00)


Tillbaka till toppen

19. Var kan jag hitta information om Pierre Roberts hållbarhetsarbete?

Du kan läsa mer om Pierre Roberts hållbarhetsarbete här. Alla våra produkter är framtagna med hänsyn till människor, djur och miljön.

20. Kan jag tvätta kläderna på högre temeratur?

Med dagens tvättmaskiner och högkoncentrerade tvättmedel är underkläderna hygieniskt rena - även vid 40 grader.

Bomull tål högre temperaturer (t.ex. 60 grader) men vi rekommenderar sällan 60 grader för slitage på plaggen.

Om bomullsunderkläderna är färgade kan färgen försvinna, till exempel om du tvättar regelbundet i 60 grader.
I allmänhet kommer kläderna att bära snabbare i tvätten om du regelbundet använder 60 grader.


Tillbaka till toppen

Villkor

1 GENERELLA VILLKOR

Pierre Robert Webshop ägs av Orkla Trading AS (org.nr 919 252 804).

För att kunna handla på vår sajt måste du vara över 18 år.

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel och färgavvikelser på produkterna i webshoppen. Även om vi gör vårt yttersta för att bilderna på pierrerobert.se ska vara så representativa och stämma överens med verkligheten som möjligt, kan färgerna upplevas olika på olika datorskärmar, och vi kan inte garantera att bilderna återger de riktiga produkterna med 100 % precision.

Alla varor förblir Pierre Roberts egendom tills företaget har mottagit full betalning för varan.

Försök till bedrägeri polisanmäls. Pierre Robert förbehåller sig rätten att häva köp om det föreligger misstanke om bedrägeri.

 

2 PRISER

Alla priser i Pierre Roberts webshop inkluderar moms (25%), och i svenska kronor. Vi reserverar oss för eventuella prisfel och prisjusteringar.

Erbjudanden och kampanjer är giltiga inom den period som uppges i vår marknadsinformation och så länge varor finns på lager.

Rabattkoder är endast giltiga på ordinarie priser och inte på redan nedsatta varor om inte annat anges. Vissa rabattkoder är personliga. Vi förbehåller oss rätten till att avaktivera koder och avsluta erbjudanden om vi misstänker bedrägeri. Generellt sett kan rabattkoder endast nyttjas en gång.

 

3 ORDERBEKRÄFTELSE

För att kunna handla på pierrerobert.se måste du godkänna våra köpvillkor. Det uppstår då ett bindande avtal mellan dig och Pierre Robert.

När vi tar emot din order får du en bekräftelse skickad till din registrerade e-postadress. Denna orderbekräftelse fungerar också som garantibevis efter avslutad betalning.

Varorna som visas på Pierrerobert.se ska finnas på lager, men vi reserverar oss för att fel kan uppstå och en produkt kan vara slutsåld. Om vi inte kan leverera enligt din beställning, kommer vi att avbryta ordern. Du kommer att bli informerad via e-post.

Din order behandlas vanligtvis den första arbetsdagen efter det att du beställer. Om du lägger din beställning före kl 13.00 behandlas den samma dag. Se mer information om detta under punkt 5 Leverans.

 

4 BETALNING

Betalning i vår webbutik görs via Klarna Checkout. Alla frågor du har om betalning adresseras därför till Klarna.

Om du har använt Klarna tidigare behöver du bara ange din e-postadress och postnummer för att slutföra köpet. Du presenteras då för de tillgängliga betalningsalternativen och väljer själv det alternativ du föredrar. Om du inte har använt Klarna tidigare kommer du bli ombedd att lägga in ditt personnummer. Klarna genomför då en kreditkontroll och utifrån detta kommer möjliga betalningsalternativ visas. Om du inte vill ange ditt personnummer, kan du klicka på länken «Jag vill inte ange mitt personnummer». Du kommer då att bli presenterad för kortbetalning (debet/kreditkort) som endaste betalningsalternativ.

Klarna erbjuder följande betalningssätt:

  • Debit/kreditkort (Visa och MasterCard)
  • Klarna Faktura. När du väljer Klarna Faktura kommer du mottaga en faktura per e-post när din beställning skickas från oss. Fakturan måste betalas inom 14 dagar.
  • Klarna Direkt: Handla direkt med ett Mobilt BankID.
  • Klarna Konto: Med Konto kan du samla dina köp på en faktura och delbetala i ditt eget tempo. Du kan när som helst betala hela beloppet.
  • Klarna Delbetalning. När du väljer Klarna Delbetalning gör du en fast inbetalning varje månad.

 

Kontakt och kundservice Klarna

Eftersom all betalning hanteras av Klarna Checkout, så är det Klarna som tar hand om alla betalningstransaktioner för de olika betalningsalternativen vi erbjuder. Därför, om du har frågor angående betalning, kontakta Klarna kundservice.

 

5 LEVERANS

Vi erbjuder två leveransalternativ:

  • Posten varubrev
    • Leveranstid 1-3 dagar.
    • Fraktavgift är 49 kr. För ordrar över 599 kr gäller fri frakt.
    • Paket som är tillräckligt små för att passa in i din brevlåda kommer att levereras direkt till leveransadressen du anger. Större paket måste hämtas hos postombud nära leveransadressen. Du kommer då aviseras per SMS eller epost från PostNord om att paketet kan hämtas ut. Glöm inte att ta med giltig ID-handling och din avi till utlämningsstället.

 

Pierre Robert är ansvarig for transportrisken, d.v.s. risken för att produkten blir skadad eller tappas bort under transporten från vårt lager till dig. Ansvaret för transportrisken för returnerade produkter ligger på kunden.

 

Leveransbekräftelse

När din beställning har packats och skickats från vårt lager, sänder vi en leveransbekräftelse till din e-postadress.

 

Outlösta paket

Paket måste hämtas på utlämningsstället inom 14 dagar. Outlösta paket returneras till oss och  200 kr debiteras för att täcka fraktkostnader och administrativa avgifter.

 

6 RETUR

På Pierre Robert är vi inte nöjda förrän du som kund är nöjd. Om du inte är nöjd med ditt köp som du gjort i vår webbutik så har du 30 dagars öppet köp och ångerrätt (från datumet beställningen gjordes). När vi tar emot de returnerade varorna krediterar vi dig för dessa.

Vi har en returavgift på 49 kr för att täcka fraktkostnader. Reklamationer är undantagna returkostnader.

Vänligen använd vår förtryckta returadressetikett som kommer i ditt paket, för enkel och säker retur. Det är frankerat så att du inte behöver betala för frakt när du skickar paketet på Posten. Vid reklamationer på grund av defekt eller skada på varan kommer Pierre Robert att täcka fraktkostnaderna. På alla andra returer omfattas portot av kunden själv och 39 kr debiteras på ditt kort eller Klarna faktura.

Du kan returnera varorna förutsatt att:

  • Kläderna är oanvända och otvättade. Du kan självklart prova dem och se om de passar.
  • Kläderna måste vara i samma skick och i samma kvantitet som de var när du mottog dem.
  • Ta inte bort etiketter (om sådana finns) från plagget, och returnera även originalförpackningen.
  • Av hygienskäl kan du bara returnera underkläder (trosor och kalsonger) om förpackningen är förseglad.

Vi krediterar alla returer, så det finns tyvärr inte möjlighet att få andra produkter som ersättning istället för det/de plagg du returnerar. Om du önskar en annan produkt, en annan storlek eller färg, ber vi dig att lägga en ny beställning.

Alla returer och reklamationer kontrolleras. Om kriterierna för returer ovan inte möts, kan vi inte acceptera din retur. Vi förbehåller oss rätten till att göra avdrag på beloppet som krediteras om kläderna är använda, förstörda eller om förpackningen är skadad.

Så här returnerar du varor från oss:

  • Lägg varan i den påse eller låda som du mottog från oss eller i motsvarande förpackning.
  • Fyll i returformuläret som är kopplat till beställningen, och skriv in koden (siffra) för returorsak.
  • Klistra på den färdigtryckta returadressetiketten som är kopplad till beställningen, och lämna in på ditt närmaste postombud.


7 KLAGOMÅL/REKLAMATIONER

På Pierre Robert är vi inte nöjda förrän du är nöjd. Vi garanterar att produkterna du har beställt är utan fel och skador när du mottar dem. Om du ändå skulle motta plagg som är förstörda eller har kvalitetsavvikelser eller om du mottar en annan produkt än den du beställt, ber vi dig returnera de/de aktuella plagg/en så snart som möjligt och senast inom 60 dagar. Pierre Robert står för returkostnaden för reklamationer och felleveranser. Alla reklamationer kontrolleras och godkänns av oss. Returformuläret och färdigtryckta returadressetiketter måste alltid användas (se förklaring under Returer). Om du inte har dessa dokument som låg i paketet, ber vi dig kontakta vår kundservice på support@pierrerobertgroup.zendesk.com  eller på telefonnummer  010-142 63 00 (telefon öppet måndag-fredag kl. 09.00 - 11.00)

Återbetalning vid reklamationer

Vid reklamationer är det försäljningspriset för den/de reklamerade varan/varorna samt fraktkostnad som krediteras ditt konto normalt inom fem till tio arbetsdagar.

 

8 SKADA PÅ PAKET OCH SAKNADE PAKET

Skada på paket

Om emballaget och paketet skadas vid leverans måste du omedelbart anmäla till PostNord (för leveransalternativ Posten varubrev) eller DHL (gäller leveransalternativet Expressleverans). Detta gäller oavsett om du, baserat på emballagen, kan avgöra om själva varan är skadad eller inte. Som kund hos Posten har du ingen skyldighet att acceptera skadade varor. Skador måste rapporteras inom sju arbetsdagar efter leverans. Spara alltid originalförpackningen och ta bilder av skadorna.

 

Saknade paket

Om du har fått en leveransbekräftelse, men ditt paket från pierrerobert.se inte har kommit, måste detta meddelas omedelbart till våra transportörer PostNord (Gäller leveransalternativ Posten varubrev) eller DHL (Gäller leveransalternativet Expressleverans)

 

 

9 COOKIES OCH PERSONUPPGIFTER

Secure Pages

Vi använder säkra sidor för överföring av känslig information, såsom kortinformation och personuppgifter. Du kan själv se till att webbplatsen du besöker är säker genom att titta på webbadressen. Vanliga webbadresser börjar med http://, medan en säker sida börar med ”https: //”, där ”s” står för ”secure”.

 

Cookies

Vi använder cookies för att göra din shoppingupplevelse på Pierrerobert.se bättre; till exempel för att spara produkterna i din varukorg. Pierre Robert använder inte cookies för att lagra någon form av personlig information om dig. Om du inte vill acceptera cookies, kan din webbläsare ställas in till att automatiskt neka åtkomst till lagring av cookies, eller att informera dig varje gång en webbplats begär att spara en cookie.

 

Personuppgifter

För att kunna beställa produkter från Pierrerobert.se måste du registreras som kund genom att upprätta ett användarkonto hos oss. När du skapar detta konto, ber vi om viss information, däribland din e-postadress. För att kunna göra ett köp och leverera din beställning, kommer vi också att begära all information som krävs för leverans. Dina personuppgifter samlas in så att vi kan tillhandahålla de tjänster du har efterfrågat, till exempel använder vi din e-postadress för att skicka service-relaterade meddelanden. En order som slutförts i Pierre Roberts webbutik innebär att du godkänner våra Allmänna Villkor och ger ditt samtycke till registrering av dina personuppgifter och adress i vårt kundregister.

Pierre Robert ansvarar för behandlingen av de personuppgifter du som kund skickar till oss. Ingen av dessa uppgifter lämnas till tredje part, men används endast av Pierre Robert. Du har rätt att begära information om de personuppgifter som behandlas om dig i vårt kundregister en gång per kalenderår. Om du vill ha ett sådant utdrag, eller vill att vi tar bort dig från vårt register, ber vi dig skicka en e-post till privacy@orkla.no

 

10 FORCE MAJEURE

Vid Force Majeure blir Pierre Robert befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal. Om situationen går längre än två månader har både Pierre Robert och kunden rätt att upphäva köpet. Med Force Majeure menas bland annat naturkatastrofer, översvämning, brand, konflikt, krig, sabotage, strejk, sjukdom, olycka, transportförseningar, import/exportförbud, embargo, ny eller ändrad lagstiftning och andra förhållanden som ligger utanför Pierre Roberts kontroll, oavsett om det förekommer hos Pierre Robert eller hos en av våra leverantörer eller samarbetspartners.

Force Majeure gäller även arbetskonflikter och blockader där Pierre Robert själv är föremål för eller tar initiativ till en sådan handling. Pierre Robert är inte skyldig att kompensera skada i andra saker där det har visats normal noggrannhet. Force Majeure omfattar även myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, så som förbud, onormal nedgång på marknaden eller att företaget utsätts för kriminella handlingar som påverkar verksamheten.

11 TVISTER

En eventuell tvist om dessa villkor skall lösas i enlighet med svensk lagstiftning, av svensk domstol. 

 

 

PERSONUPPGIFTER Pierre Robert

Generell information om Pierre Robert Group ABs behandling av personuppgifter

Pierre Robert Group AB har ansvaret för behandlingen av dina personuppgifter som personuppgiftsansvarig. Vi lovar att behandla uppgifterna varsamt.

Våra syften med behandlingen av personuppgifter

Vi kommer informera dig särskilt med våra syften med behandlingen av dina personuppgifter eller så kommer det att vara uppenbart genom din kontakt med oss. Vanligtvis är våra syften med att behandla dina personuppgifter att hantera en fråga från dig eller att göra det möjligt att tillhandahålla dig en tjänst eller produkter som du har beställt. Våra syften kan också vara att kommunicera med dig och förbättra vår kommunikation, produkter eller tjänster.

Den rättsliga grunden för vår behandling av personuppgifter

Vi kommer endast behandla personuppgifterna på ett sätt som är lagligt. Den rättsliga grunden kan antingen vara att

  • Behandlingen är nödvändig för att fullgöra ett avtal med dig, för att utföra uppgifter före ett sådant avtal eller annat lagligt krav vi har
  • Du har gett oss ditt uttryckliga samtycke till viss typ av behandling av personuppgift, exempelvis genom prenumeration på ett nyhetsbrev, eller
  • Att vi har ett berättigat intresse gällande viss typ av behandling av personuppgifter och att vi då förväntar oss att du godtar detta baserat på din kontakt med oss. Berättigat intresse kan utgöra grund för oss vid tre tillfällen:
    • Ifall du har skrivit upp dig för ett av våra nyhetsbrev kan vi utföra en personanpassning för att se till göra vår marknadsföring mer relevant
    • Ifall du har skrivit upp dig för ett av våra nyhetsbrev kan vi använda din e-mailadress och information om kontakten med oss för att visa personanpassade annonser på tredje parts hemsidor (exempelvis sociala medier eller online-tidningar)
    • Ifall du har loggat in på vår webbutik och har produkter i vår inkorg kan vi skicka dig ett e-mail med påminnelse om inkorgen vid ett senare tillfälle.

Radering och anonymisering av personuppgifter

Vi kommer radera personuppgifterna när vi har behandlat din förfrågan, när vi fullgjort avtalet med dig, ifall vår rättsliga grund att behandla dina personuppgifter upphör eller ifall du drar tillbaka ditt samtycke genom att kontakta oss som beskrivet ovan.

Personuppgifter som är lagrade för andra syften, exempelvis personanpassning av våra nyhetsbrev och online-annonser kommer raderas senast efter tre år.

Som ett alternativ till radering kan vi ta bort de delar av uppgiften som kan användas för att identifiera dig. Det betyder att uppgiften inte längre kan tillskrivas dig. Vi kan använda sådan anonymiserad information i vår upplevelsedatabas samt göra analys och statistik för att förbättra och utveckla Pierre Robert Group ABs marknadsföring och produkter för att möta kundpreferenser och behov.

Behandling i system från tredje partsleverantörer

Vi kan lagra, analysera och kategorisera dina personuppgifter genom att använda system levererat av tredje part. Notera att sådan tredje part inte tillåts behandla uppgifterna för sina egna syften eller dela dina uppgifter med någon annan. De är också förpliktade att förvara uppgifterna säkert.

Personuppgifterna kommer förvaras i Microsofts servrar i Europa. Korrekt integritetsgaranti (EU:s standardvillkor eller EU/USA Privacy shield-certifiering) finns på plats för det fall Microsoft behöver bevilja temporär tillgång till uppgifterna åt systemoperatörer utanför EU. Det kan exempelvis behövas för att göra en felsökning. Vänligen skicka oss ett e-mail ifall du vill motta en kopia av relevant integritetsgaranti.

Kontakt, tillgång till personuppgifter etc

Vänligen kontakta privacy@orkla.no ifall du vill få tillgång till, utlämna, korrigera eller radera personuppgifter vi har lagrat. Du kan också invända, kräva begränsning eller återkalla ditt/dina samtycke(n) när som helst. Du också rikta klagomål till Datainspektionen (senare Integritetsskyddsmyndigheten) ifall du vill framföra klagomål gällande vår behandling av personuppgifter.

Cookies

Pierre Robert ägs av Orkla. Som ett företag i Orkla följer vi Orklas regler för säker användning och hantering av personuppgifter och informationskapslar (Cookies). Härr kan du läsa mer om detta.  

PERSONUPPGIFTER

Pierre Robert ägs av Orkla. Som bolag inom Orkla följer vi Orklas regler för säker hantering och behandling av informationskapslar och personuppgifter. Här kan du läsa mer om detta.